افزایش آمار شهدای غزه به ۳۹ هزار نفر بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش امداد و نجات دریایی ۲۰۲۴ در دریای خزر تکذیب دستور اژه‌ای درباره توقف آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مراسم تحلیف رئیس جمهور با حضور قطعی ۵ رئیس‌جمهور و ۱۰ رئیس مجلس از سراسر جهان برگزار می‌شود افزایش خیره کننده کمک‌ به دموکرات‌ها بعد از اعلام انصراف بایدن رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ به پایان رسید زاکانی به تهدید استعفای دسته‌جمعی برخی از اعضای شورای شهر تهران پاسخ داد نماینده ولی‌فقیه در سپاه: هیچ زمانی جبهه استکبار مثل امروز در نقطه ضعف و احساس شکست نداشته است صدور کیفرخواست برای علی‌اکبر رائفی‌پور (یکم مرداد ۱۴۰۳) نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: بیانات رهبری مسیر مجلس را برای رأی به وزرا روشن کرد سی‌ان‌ان می‌گوید که مشکلات مرتبط با سلامتی دلیل انصراف بایدن نبوده است رزمایش مشترک ایران و روسیه؛ شلیک های تمرینی به اهداف دریایی پیام اعتراضی یمن به شورای امنیت درباره تجاوزات اسرائیل به الحدیده دیدار محسن رضایی و مسعود پزشکیان؛ توصیه‌های رضایی به رئیس جمهور منتخب ملت خاندوزی: دریافت تنخواه از بانک مرکزی برای اولین بار صفر شد سربازان اعزامی شهریور ۱۴۰۳ بخوانند | اعلام مشوق های ویژه «سرباز ماهر» حضور بیش‌از ۳ هزار ایرانی در زندان‌های ترکیه صدور یک میلیون و ۶۶۰ هزار روادید برای سفر اتباع خارجی به ایران در سال ۱۴۰۲ دیوان محاسبات با ۲۹ متقاضی ثبت نام برای ریاست | ثبت نام ۲۲ نفر برای پست دادستانی دیوان تونس خواستار توقف فوری نسل‌کشی فلسطینی‌ها شد
سرخط خبرها

برخی وکلا و دفاتر خدمات الکترونیک با پرونده‌سازی دنبال درآمدزایی هستند + فیلم

  • کد خبر: ۱۶۹۴۶۱
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
برخی وکلا و دفاتر خدمات الکترونیک با پرونده‌سازی دنبال درآمدزایی هستند + فیلم
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان‌رضوی گفت: باید تشکیلاتی که پرونده سازی می‌کنند، شناسایی شوند. مانند تغییر کاربری‌ها، فروش مال غیر و غیره. برخی از وکلا و مشاورین نیز به‌جای اینکه وظیفه اصلی شان که صلح و سازش است، دامنه را گسترش می‌دهند و پرونده سازی میکنند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید امیر مرتضوی صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته قوه‌قضائیه در استان خراسان رضوی اظهار داشت: از اول‌تیر ماه هفته قوه قضائیه با اجرای برنامه‌هایی آغاز خواهد شد و مطابق نام‌گذاری‌های صورت گرفته در طول این هفته از رئیس کل دادگستری استان و معاونین و دادستان و معاونین دادستان برنامه‌هایی تدارک دیده شده است. نشست‌هایی نیز با سازمان‌های تابعه مانند تعزیرات و ثبت‌احوال و همچنین شورای حل اختلاف و... برگزار می‌شود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: چند محور مدنظر ما است که یکی از آن‌ها موضوع شعار سال است. استان خراسان رضوی در حوزه تحقق شعار سال در کشور پیشگام و پیشتاز است. سال گذشته از تعطیلی ۷۳۲ واحد تولیدی و صنعتی جلوگیری شده است. بیش از ۵۰۰ بازدید نیز از این واحد‌ها توسط قضات صورت گرفته است.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه تصریح کرد: آنچه برای ما مهم است رشد تولید و اشتغال است و هرچه این دو بیشتر باشد کاهش جرایم را به همراه دارد.

مرتضوی گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که وارد شده‌ایم موضوع استحکام بنیان خانواده است. یکی دیگر از حوزه‌هایی که به صورت جدی وارد شده‌ایم موضوع املاک است. تخصصی کردن پروانه املاک در دستور کار است. باید هر واحد مشاور املاک و خودرو باید دو پروانه داشته باشد که یکی اصناف و دیگری اداره ثبت که پروانه فنی است صادر شود. طی شش ماه هزار واحد املاک تحت آموزش قرار گرفته اند که بعد از آزمون برای آن‌ها پروانه تخصصی دریافت کرده‌اند. همچنین دنبال ثبت املاک در سامانه جامع املاک نیز هستیم. تمام معاملات باید ثبت شود و کدرهگیری دریافت کنند و اگر کدرهگیری‌ نداشته باشند از دریافت خدمات محروم خواهند شد.

وی اظهار داشت: استفاده از این سامانه از کلاهبرداری و مشکلات آینده جلوگیری خواهد کرد؛ لذا این موارد آسیب جدی به مردم وارد کرده است. در تلاش هستیم این موضوع را در استان خراسان رضوی آغاز کنیم.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه تصریح کرد: یکی از موارد کانون‌های پرونده ساز است. باید تشکیلاتی که پرونده سازی می‌کنند، شناسایی شوند. مانند تغییر کاربری‌ها، فروش مال غیر و غیره. برخی از وکلا و مشاورین نیز به‌جای اینکه وظیفه اصلی شان که صلح و سازش است، دامنه را گسترش می‌دهند و پرونده سازی میکنند. باید این موارد را شناسایی کنیم. خیلی از وکلا هستند که پرونده‌سازی می‌کنند. همچنین برخی از دفاتر خدمات الکترونیک هم پرونده سازی می‌کنند که با این اقدام دنبال درآمدزایی هستند. افرادی که پرونده سازی می‌کنند را باید شناسایی و مدیریت کرد.

مرتضوی گفت: یکی از موضوعاتی که مورد توجه است موضوع ارتباط با مردم است. طرح قاضی مدرسه را در سال تحصیلی در مدارس برگزار کردیم. در ۴۴۹ مدرسه این طرح را اجرا کردیم. در مساجد نیز حضور پیدا خواهند کرد و همچنین برنامه داریم در پارک‌ها، اساتید دانشگاه، حوزه‌های علمیه و ... ادامه دهیم.

وی اظهار داشت: امروز نسبت به موضوع سرقت دغدغه داریم که این مسئله مردم را هم آزار می‌دهد. این روز‌ها کیف قاپی، موبایل زنی و جرائم مشابه رایج شده است. امروز براساس شناسایی‌ها و بررسی‌ها ساعات و مکان‌های سرقت را مشخص کرده‌ایم. در این زمینه نیز کمیته‌ای با حضور دستگاه‌ها تشکیل شده است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: در خصوص موضوع ترک فعل مدیران نیز دستورالعملی نیز ایجاد شده است. در سال گذشته این موضوع را داشته‌ایم که به مدیران چقدر تذکر داده‌ایم و از چه تعداد مدیر تقدیر شده است. دیده‌بانان پیشگیری نیز سامانه‌ای است که عملکرد مدیران را رصد و پیگیری می‌کنند.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه با اشاره به اینکه در طول هفته قوه قضاییه برنامه‌هایی اجرا می‌شود، تصریح کرد: غبارروبی مزار شهدای بهشت رضا(ع)، دیدار‌های مردمی در مساجد مشهد و حوزه‌های قضایی، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در سطح استان، بازدید مسئولان قضایی از واحد‌های مختلف، حضور مسئولین در مساجد و بازدید از زندان‌های استان، بازدید از شهرک‌های صنعتی و واحد‌های تولیدی، دیدار و ملاقات عمومی با شهروندان، برگزاری نشست‌های خبری با سازمان‌ها و ادارت زیر مجموعه قوه‌قضائیه و ... از جمله برنامه‌های هفته قوه‌قضائیه است.

مرتضوی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: دستورالعمل ترک فعل مدیران ابلاغ شده است. هر موقع دیدید مدیری وظایف خود را انجام ندهد ابتدا در قالب تذکر و سپس پرونده قضایی تشکیل می‌شود. بازرسی استان نیز به صورت ویژه به موضوع ترک فعل پرداخته است.

وی اظهار داشت: شورای وقایع مهم اخیرا تشکیل شده و پرونده‌های خاص و مهم در این شورا بررسی می‌شود. یکی از این حوزه‌ها اقتصادی است. البته اخیرا اسم این شورا به شورای واکنش سریع تغییر‌نام پیدا کرده است. هر دو هفته یکبار این شورا تشکیل و پرونده‌های مهم بررسی می‌شود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی در پاسخ به سوال شهرآرا درباره مجازات جایگزین حبس گفت: در این باره جلسات زیادی برگزار می‌شود که ۱۶ مورد از قانون استخراج شده است که مجازات جایگزین حبس شود. این ۱۶ مورد ابلاغ شده است و در این زمینه با برخی نهاد‌ها تفاهم نامه بسته شده تا برخی مجرمان در این دستگاه دوران مجازات خود را سپری کنند.

وی گفت: در زمان اعتراضات یک قاضی ۲ هزار قرار تعلیق تعقیب صادر کرده‌است و بجای اینکه به زندان بروند در حاشیه شهر مشغول به خدمت رسانی شوند. از قرار‌های تعلیق تعقیبی استفاده شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه تصریح کرد: قاضی مستقل است و کارخودش را انجام‌ می‌دهد. پرونده مربوط به آقای ارجائی رای آن صادر شده و پرونده سایر افراد در مرحله پیگیری است. بررسی پرونده‌ها نیاز به زمان دارد.

مرتضوی در پایان گفت: پرونده شرکت پدیده نیز در شورای وقایع در دست پیگیری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->